Conny van der Meijden, Ridder van Oranje Nassau

20 november 2022

Gisteren was de ALS, PSMA en PLS Patiënten- en Naastendag in het Postillion hotel in Bunnik. Ruim 150 patiënten waren aanwezig om geïnformeerd te worden over de laatste stand van zaken in medicijn- en zorgonderzoek.  Ook het ontmoeten van lotgenoten is een belangrijke reden om deze dag bij te wonen.

Aan het einde van de dag was er een bijzondere gebeurtenis. De burgemeester van Voorschoten, mevrouw Nadine Stemerdink kwam langs om onze secretaris Conny van der Meijden te onderscheiden als Ridder in de Orde van Oranje Nassau. In het bijzijn van haar familie, vrienden, andere genodigden en vele ALS/PSMA/PLS patiënten en naasten kreeg zij deze Koninklijke onderscheiding.  Naast haar vele jaren van inzet bij de patiëntenvereniging, maar ook bij Spierziekten Nederland, Stichting ALS Nederland, hockeyclub MHC Forescate en vele andere vrijwilligersactiviteiten. Een welverdiende en terechte beloning.

Namens ons allen, van harte gefeliciteerd ridder Conny!

Foto: Evert-Jan van den Broek