Uitnodigingen voor vaccinatie uiterlijk 29-3 op de deurmat

24 maart 2021

De 7 UMC’s inclusief de 4 CTB’s die neuromusculaire patiënten, onder wie mensen met ALS, PSMA en PLS, behandelen, hebben maandag 22 maart definitief te horen gekregen dat ze de neuromusculaire patiënten zullen gaan vaccineren. Dat is een zeer grote logistieke operatie voor iedere UMC aangezien dat duizenden patiënten per centrum betreft. Er wordt met man en macht aan gewerkt om de uitnodigingen weg te krijgen en de prikcapaciteit op te schalen. Voor patiënten die niet bekend zijn bij de centra, krijgen geen oproep. Voor die groep wordt een landelijk meldpunt ingericht door het RIVM en wordt een alternatief gezocht.

Lees meer HIER

APC heeft de adressenlijst van de leden met ALS, PSMA of PLS die daarvoor toestemming gaven kunnen inleveren bij het ALS Centrum.

APC heeft er herhaaldelijk op aangedrongen om de mantelzorgers van onze groep patiënten direct mee te nemen. Overleg daarover loopt nog. Zodra daarover meer bekend is, laten we het weten.