Vincent Cornelissen stopt als voorzitter van de ALS patiëntenvereniging

3 november 2022

Het bestuur van ALS patiëntenvereniging heeft deze herfst van Vincent Cornelissen het bericht ontvangen dat hij zijn voorzittersfunctie per 1 november aanstaande neerlegt. Vincent heeft aangegeven dat zijn beschikbare energie afneemt. Hij kan hierdoor het voorzitterschap niet meer de energie geven die hij het zelf zou willen geven. “De vereniging heeft recht op een voorzitter die er vol voor kan gaan”, zei hij daarover. “Er staat, ook met de recente wijzigingen in het bestuur, een sterk team, dat de toekomstige bestuurstaken met verve zal kunnen uitvoeren.” We zullen Vincent missen, maar zijn blij dat Paula Pietersen-Teunisse, thans vicevoorzitter, heeft aangegeven het voorzitterschap van Vincent over te willen nemen per 1 november.

Het bestuur neemt afscheid van Vincent in zijn vergadering van 1 november. Tijdens de ALV in het voorjaar van 2023 zal de vereniging formeel afscheid nemen van hem.