Age Veenstra

19 maart 2024

Aspirant PAR-lid

Mijn naam is Age Veenstra. Ik ben 70 jaar en woon in Veenendaal. Ik heb mijn hele werkzame leven bij gemeenten door heel Nederland gewerkt. En dat lang in het management op het snijvlak van politiek, bestuur en samenleving.

Enkele jaren na mijn pensionering werd in november 2021 bij mijn vrouw Lineke ALS vastgesteld. Helaas traden de gevolgen overal in haar lichaam op en al in juni 2023 is Lineke overleden. Samen met onze 3 kinderen en hun partners en met hulp van heel veel begeleiders hebben wij Lineke thuis tot de laatste dag kunnen verzorgen. Een onvoorstelbaar zwaar traject maar tegelijk ook samen intens belevend dat zorg voor elkaar ook veel mooie kanten kent. Lineke is voor altijd in ons hart.

Genetisch onderzoek bracht aan het licht dat Lineke te maken had met een familiaire variant. Ik heb daarover heel veel contacten met de daarbij betrokken familieleden gehad. En gemerkt wat dit met hen doet, haast bij iedereen verschillend. Maar altijd met veel impact in alle denkbare varianten. Dit heeft mij ook op het spoor gebracht van diverse andere dragers van ziekmakende genen. Ik wil mij graag binnen de PAR vooral inzetten voor deze groep. Helpen zorgen voor nog betere informatie en meer contact tussen mensen die daaraan behoefte hebben.