Karin de Jager

19 februari 2021

Ledenondersteuner / Mantelzorgmakelaar

Mijn naam is Karin de Jager, ik ben verpleegkundige. In 2010 ben ik begonnen als ZZP’er.

Sindsdien heb ik voornamelijk ALS-patiënten verzorgd, soms afgewisseld met het werken in de thuiszorg. De zorg voor ALS-patiënten is bijzondere zorg. Om te zorgen dat de patiënt zo lang mogelijk het leven kan leiden dat hij/zij wil, begeleiding partner/kinderen, vooruitkijken en daarop participeren.

Sinds 2021 ben ik lid van het APV-contactteam. Door mijn ervaring met ALS kan ik vragen van patiënten beantwoorden en ben ik aanwezig bij lotgenotenbijeenkomsten voor beantwoording van vragen en het geven van informatie.

Tijdens mijn verpleegkundige werk kom ik regelmatig mantelzorgers tegen die erg zwaar belast worden. De regelzaken in het zorglandschap zijn vaak een zoektocht voor de patiënt en de direct naaste.

Hierdoor ben ik de opleiding mantelzorgmakelaar gaan doen. Zo kan ik de mantelzorger en de patiënt ontlasten door hen de weg te wijzen, zaken uit te zoeken en te regelen. Zodat er bij de mantelzorger en de patiënt minder druk ervaren wordt en de energie voor andere zaken kan worden gebruikt.

Voor vragen m.b.t. zorg en alles wat bij de zorg komt kijken, ben ik bereikbaar via de mail contactteam@alspatientenvereniging.nl of rechtstreeks via karin@alspatientenvereniging.nl