Mirjam Hoogland-Verspaij

25 mei 2023

Ledenondersteuner / Mantelzorgmakelaar

In november 2013 kreeg mijn moeder de diagnose ALS bevestigd in het UMC en helaas is zij in juli 2014 al overleden. Het was een rollercoaster, het ging allemaal zo snel! En er was zoveel te regelen en te doen… En vooral veel uit te zoeken! Geregeld vroeg ik mij af, waarom er niemand was die mij bij de hand nam om de juiste weg te wijzen. Iemand die mij zo volledig mogelijk van informatie kon voorzien om tot de juiste keuze te komen. Want iedereen is anders en maakt andere keuzes als het gaat om kwaliteit van leven en of en waar ondersteuning bij gewenst is.

Deze ervaring heeft gemaakt dat ik in 2016 ben gestart met de opleiding mantelzorgmakelaar en na afronding in 2017 gestart ben als zelfstandige mantelzorgmakelaar. Vooral met de bedoeling om degene die getroffen worden door een progressieve spierziekte als ALS/PSMA/PLS te ondersteunen. Degene die de diagnose krijgt, maar ook het netwerk er omheen. Want ook zij hebben die ondersteuning hard nodig. En zo kunnen zij blijven doen, wat ze graag doen, namelijk het zorgen voor hun naaste op een manier die bij allebei past. Ik kan dan het uitzoeken voorkomen of overnemen, waardoor er meer tijd samen gecreëerd kan worden. Tijd die zo kostbaar is….

Ik vind het fijn om samen te werken met Karin en de ALS patiëntenvereniging en hoop met mijn ervaring en kennis nog meer mensen te kunnen bereiken en ondersteunen! U kunt mij bereiken via contactteam@alspatientenvereniging.nl of rechtstreeks via mirjam@alspatientenvereniging.nl.