Wim van Minkelen

11 april 2023

Aspirant bestuurslid die ook subsidieaanvragen beoordeelt

Bij deze stel ik mij graag voor. Mijn naam is Wim van Minkelen, 66 jaar en alleenstaand, heb 2 kinderen, een dochter en een zoon beide woonachtig in Rotterdam, en ik woon in het mooie stadje Huissen, wat tegen Arnhem aan ligt.

Mijn diagnose ALS heb ik ontvangen in oktober 2022, na al eerder niet te plaatsen klachten zeker al wel 1.5 jaar daarvoor. De diagnose is bij mij ingeslagen als een bom, zoals herkenbaar zal zijn.

Na een tijd van verwerken en het bijwonen van de Patienten- en Naastendag november 2022 in Bunnik met verschillende seminars, ben ikzelf diep in wat met ALS samenhangt gedoken. Vervolgens had ik een fijn gesprek thuis met Juliette Arts, o.a. over meedoen/aanwezig zijn bij de Tour du ALS en iets doen voor de patiëntenvereniging.

Helaas heb ik afgelopen januari jl. een longembolie opgelopen en een kuitbeenbreuk in februari, waar ik beide goed van hersteld ben en thans revalideer.

Bestuurslid
Na een lotgenotenbijeenkomst  te hebben bijgewoond over hoe lotgenoten omgaan met ALS en met de problemen in het totale proces van onze ziekte, was ik nog meer overtuigd me in te willen zetten. Ik heb de vereniging gemaild  en dit heeft geleid tot een mooi gesprek met onze voorzitter en secretaris met als uitkomst dat ik aspirant algemeen bestuurslid ben.

Wat kan ik doen en betekenen met mijn achtergrond als opticien/optometrist zolang ik nog geen verregaande achteruitgang bespeur, is voor mij belangrijk. Ik wil de mij nog gegeven tijd nuttig invullen.

Ik hoop dat ik een goede bijdrage kan geven en spreek de hoop uit dat ik dit nog lang kan en mag mogen doen.