Robbert Jan Stuit

19 juli 2019

Erelid

Robbert Jan Stuit (1982) studeerde Business Administration aan de Erasmus Universiteit en was investeerder toen hij in mei 2011 de diagnose ALS kreeg. Hij besloot zich er niet bij neer te leggen.

Hij vond een bondgenoot in Bernard Muller en, samen met prof. Leonard van den Berg en prof. Jan Veldink, namen ze het initiatief voor een wereldwijd onderzoek van ongekende schaal: Project MinE. Ook richtten ze het bedrijf Treeway op dat een nieuw medicijn probeert te ontwikkelen.

Tenslotte namen ze het initiatief voor een patiëntenvereniging speciaal voor ALS, PSMA en PLS, ALS Patients Connected.

Robbert Jan Stuit en Bernard Muller hebben de internationale Prize4Live award gewonnen voor hun bijdragen aan de therapie-ontwikkeling voor ALS. De prijs is bedoeld voor mensen met ALS, die met een ondernemende instelling een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan het ALS-onderzoek.

Op de Algemene Leden Vergadering 1 mei 2019 is Robbert Jan Stuit tot erelid benoemd.