ALS-munt

29 maart 2021

Update 12 april, de ALS-munt is officieel uitverkocht.

Stichting ALS Nederland heeft in samenwerking met de Koninklijke Nederlandse Munt een bijzondere ALS-munt uitgebracht.

Een waar collector’s item, want er zijn maar 5.000 stuks geslagen. Het ontwerp van de munt sluit aan bij het nieuwe motto van de Stichting ‘Geen tijd te verliezen’. Het verspringen van de wijzer in de munt laat zien dat de tijd doortikt. Want mensen die de diagnose ALS krijgen, raken ál hun tijd kwijt.

Een munt kost €12,50 en kun je bestellen via https://bit.ly/UniekeALSmunt. De Koninklijke Munt draagt een percentage af van de opbrengst. Dit wordt gebruikt voor wetenschappelijk onderzoek. Ook wordt het geld ingezet voor het creëren van een draagbaarder leven voor ALS patiënten en hun gezinnen. Bovendien helpt de munt bij het genereren van extra persaandacht in de nieuwe campagne van de Stichting ALS Nederland om donateurs te werven.