Eerste PLS-bijeenkomst: herkenning, uitwisseling en vervolgafspraken

Op 14 december vond de eerste PLS bijeenkomst voor de provincies Noord- en Zuid-Holland en Utrecht plaats. We kwamen in Haarlem met zes mensen met PLS en drie familieleden bij elkaar. Na een korte kennismaking en de constatering dat de ziekte zich bij iedereen anders uitte, kwam het gesprek meteen op gang. Ondanks de verschillen zijn er ook veel overeenkomsten en was het fijn om deze met elkaar te delen. Er werden niet alleen tips aan elkaar gegeven, maar ook ervaringen gedeeld. De herkenbaarheid rondom aspecten van de ziekte en beleving, was prettig om te ervaren.
Gedurende het eerste deel van de dag met koffie en het aansluitende deel met een lunch, bleef het gesprek gaande. We kwamen tot de conclusie dat het fijn is om contact met elkaar te houden. Dit zal de eerstvolgende keer in het voorjaar online zijn, maar we zien ook mogelijkheden voor een nieuwe live ontmoeting in de zomer. Uiteraard zijn ook andere patiënten en hun naasten van harte welkom om aan te sluiten! Hiervoor kan men zich aanmelden via de patiëntenvereniging.