Kinderprentenboek Lama Luna

30 maart 2021

Een liefdevol en avontuurlijk prentenboek met rijmend verhaal voor kinderen van 2 tot en met 7 jaar. Lama Luna beleeft avonturen over de hele wereld. Ze ontdekt de verschillen tussen al de mooie plekken die zij bezoekt en maakt overal nieuwe vrienden. Lama Luna komt erachter dat de fijnste plek eigenlijk gewoon thuis is.

Lilian Herijgers, lid van onze patiëntenadviesraad, schreef dit verhaal voor haar tweejarige zoontje. Lilian heeft de ongeneeslijke spierziekte ALS en wil haar zoontje (en alle jonge lezers van dit boek) stimuleren om de wereld te ontdekken en nieuwsgierig te blijven. Haar reislust en avontuurlijke karakter zijn voelbaar in het boek en geeft ze op deze manier graag door. Deze uitgave werd mede mogelijk gemaakt door illustrator Hanneke van Caam en uitgever ImageBooks Factory BV. Het betreft een kindvriendelijke kartonnen versie met dikke pagina’s die tegen een stootje kan. Voor elk verkocht boekje gaat er €1,- naar Stichting ALS Nederland.

Het boekje is te koop via bol.com.