Meldpunt Ieder(in)
Waar moet je beginnen als de eerste hulpmiddelen zich aandienen. Natuurlijk is jouw ergotherapeut je 1ste aanspreekpunt en heb je allang de website Thuis-ALS-Thuis bekeken, het virtuele huis die je laat zien wat hulpmiddelen voor jou kunnen betekenen.
Meldpunt Ieder(in)
Ondervind je problemen bij een aanvraag voor een hulpmiddel en komt ook de ergotherapeut er niet uit dan kan je ook contact opnemen met Meldpunt Ieder(in). De medewerkers van Ieder(in) kennen de regel- en wetgeving en weten waar jij wel of geen recht op hebt. Zij kunnen je adviseren over het indienen van een bezwaar of klacht.
Het kan gaan om voorzieningen voor thuis, school of op het werk, want ook jij moet vrij kunnen kiezen hoe je wilt wonen, leren, werken, reizen en recreëren.
Klachten
Ieder(in) verzamelt alle vragen en klachten ( evt anoniem) en analyseert daaruit knelpunten en problemen. Met die knelpunten en problemen gaan ze lobbyen bij de politiek voor verbeteringen.
Contact
Je kunt het meldpunt altijd mailen (meldpunt@iederin.nl) of bellen (085 – 400 70 22) op:
- dinsdag van 9 – 12 uur en 14 – 16 uur;
- donderdag van 9 – 12 en 14 – 16 uur;
- en vrijdag van 9 – 12 uur.