Positieve activiteiten

De ALS, PLS en PSMA-familiedag
Rond de datum van de Wereld ALS Dag op 21 juni organiseert de Stichting ALS Nederland jaarlijks op een zondag een familiedag voor mensen met ALS, PLS en PSMA en hun naasten. Hou hiervoor de evenementen pagina in de gaten.

De onzekerheden en angstige gevoelens die de ziekte met zich meebrengt, zijn niet te voorkomen. Ontspanning is een strategie die met succes kan worden toegepast om de ziekte psychisch onder controle te houden. Een dagje ertussenuit is fijn en kan ontspanning en energie geven in een moeilijke situatie, evenals vakantie.

Een bijzondere dag
Mensen met ALS, PLS en/of PSMA hebben bijna altijd extra zorg nodig. Niet alleen thuis, maar ook buiten de deur. Dit kan ook tijdens een dagje uit. Onderstaande organisaties nemen je zorgen uit handen en bezorgen jou en je naasten een bijzondere dag. Ook laten verschillende organisaties of bedrijven wensen van mensen met een ernstige ziekte in vervulling gaan.
Stichting Ambulance Wens Nederland vervult dagelijks gratis laatste wensen van terminale patiënten die afhankelijk zijn van ambulancevervoer. Hiervoor hebben zij speciaal aangepaste ambulances.
Stichting Vaarwens verzorgt gratis boottochten voor mensen die een zeer slechte levensverwachting hebben door een levensbedreigende ziekte.
Stichting Buddies biedt ondersteuning aan mensen die ongeneeslijk ziek zijn. Daarnaast bieden zij jaarlijks een kosteloze skydivedag aan plus een indoor skydive familiedag.
Stichting Topsport for Life organiseert onvergetelijke groepsactiviteiten- en reizen, vervult individuele hartsdromen en zorgt voor persoonlijke begeleiding van de zieke en de naasten.
Stichting Dreams4You realiseert de laatste droomwens voor ernstig zieke volwassenen met een beperkte Levensverwachting.
Stichting Still Fotografie biedt kosteloos een fotoreportage aan aan families met o.a. een ernstig zieke ouder.