Stichting ALS op de weg

13 november 2021

Stichting ALS op de weg is er voor iedereen met ALS, PLS en PSMA.

De stichting is ooit ontstaan door ervaring en noodzaak. Bianca en Eelco (1973-2011 overleden aan ALS) kwamen erachter dat veel op het gebied van hulpmiddelen, voor kwaliteit van leven, niet beschikbaar was. De sportieve achtergrond van Eelco, hij wilde graag blijven fietsen met vrienden maar ook op pad met het gezin, leidde ertoe dat ze zelf hulpmiddelen gingen aanschaffen. Eerst kwam er een tandemracefiets en later een aangepaste bus. Om dit te kunnen doorgeven aan andere mensen met ALS, PLS en PSMA, werd er met vrienden een stichting opgericht, Stichting ALS op de weg.

Nu 10 jaar oud is de stichting professioneel gegroeid en groeit nog steeds. Er is een groot assortiment hulpmiddelen beschikbaar, neem daarom een kijkje op de website www.alsopdeweg.nl. De hulpmiddelen die de stichting uitleent, worden niet vergoed door de zorgverzekeraar en/of Wmo, maar zijn wel belangrijk voor de kwaliteit van leven. Daarnaast heeft Stichting ALS op de weg een groot netwerk, waardoor ze ook graag mensen helpt de juiste weg te vinden voor hun vraag.

De vraag naar dit soort hulpmiddelen is groot en daardoor zijn er helaas wachtlijsten voor sommige hulpmiddelen. Daarom is de stichting nu op zoek naar kansen in de community voor hulp bij uitbreiding van het assortiment. Concreet betekent dit dat de stichting op zoek is naar bedrijven en particulieren die kunnen helpen, zodat de stichting meer patiënten kan helpen. En dat kan in elke vorm. Bianca en Richard van Stichting ALS op de weg denken graag mee, helpen graag mee, en doen graag mee.