Tijd voor Max, een speciale uitzending over ALS

27 mei 2024

“Tijd voor MAX” staat op maandag 27 mei geheel in het teken van de dodelijke zenuw- en spierziekte ALS. In deze speciale uitzending komen onderzoekers, patiënten en andere betrokkenen aan het woord om meer te vertellen over de impact van de ziekte en de huidige stand van zaken rond het onderzoek.

Sebastiaan Kuiken en Greetje Heemstra, beiden gediagnosticeerd met ALS, delen hun ervaringen over hoe de ziekte hun dagelijkse leven beïnvloedt. Leonard van den Berg, coördinator van het ALS Centrum Nederland, en Jeroen Pasterkamp, hoogleraar Translationele Neurowetenschappen, bespreken de recente technologische ontwikkelingen die de urgentie voor versnelde onderzoeken benadrukken.

Daarnaast zijn Limore Noah, directeur van de stichting, en ambassadeur Gerard Ekdom te gast in de studio. Ekdom, die zijn moeder aan ALS verloor, zal zijn ervaringen delen. Ook ambassadeur Natasja Froger, die zich al jaren met veel toewijding inzet voor mensen met ALS, werkt mee aan de uitzending.

“Tijd voor MAX” wordt gepresenteerd door Sybrand Niessen en Dionne Stax en is te zien op maandag 27 mei om 17.10 uur bij MAX op NPO 1.