Wmo-misstanden

26 juni 2022

Helaas gaat het verstrekken van hulpmiddelen en andere noodzakelijke voorzieningen niet bij elke gemeente goed en soepel. Als ALS-patiëntenvereniging verzamelen we misstanden bij mensen met ALS/PSMA/PLS. Heb je binnen jouw gemeente een slechte ervaring, meld die dan.

We zijn als vereniging actief de hulpmiddelenverstrekking bij mensen met ALS/PSMA/PLS te verbeteren, zie ook een bericht in de vorige nieuwsbrief. We starten binnenkort een pilot met een aantal gemeenten in Friesland in samenwerking met die revalidatieteams met het ALS-protocol hulpmiddelen. Hiermee krijgen we informatie boven tafel die we kunnen gebruiken voor de toepassing van het protocol in andere gemeenten in heel Nederland.

Zwartboek

Om informatie over de huidige Wmo-missers te krijgen, zijn we ervaringen t.a.v. Wmo-hulpmiddelen van ALS/PSMA/PLS-patiënten vanaf 2021 aan het verzamelen.

We maken de gemelde gemeentelijke misstanden anoniem, zonder verdere namen van bijv. ambtenaren en zorgverleners, maar wel met naam van de gemeente.

Heb jij ook een negatieve ervaring met jouw Wmo-afdeling, dan kan je die mailen naar info@alspatientsconnected.com o.v.v. Wmo-misstand.